GagnefsNytt

Man gripen för olaga intrång i vårdinrättning i Falun

En svensk polisbil av märket Volvo står parkerad utomhus, delvis vänd mot betraktaren. Bilen är vit med blå och gula rutor och texten POLIS på sidan och motorhuven. I bakgrunden syns gröna träd och en stolpe.
Illustrationsbild: JOHAN BJURER - Mostphotos

En man i 45-årsåldern greps efter att ha olovligen tagit sig in i en vårdinrättning i Falun under natten. Polisen upprättade anmälan om olaga intrång.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten har det varit lugnt operativt i Dalarnas län. En händelse som rapporterats är att en man i 45-årsåldern olovligen tagit sig in i en vårdinrättning i Falun.

Mannen greps på plats av en ordningsvakt. När polisen anlände upprättades en anmälan om olaga intrång.

Källa: Polisen i region Bergslagen, publicerad 23 juni 07.23
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus